Oι πρωτόγονοι άνθρωποι δε χρησιμοποιούσαν τη γραφή, γιατί απλούστατα δεν υπήρχε γραφή. Είχαν, όμως, έμφυτη την ανάγκη να επικοινωνήσουν. Οι άναρθρες κραυγές δεν τους ήταν αρκετές. Έπρεπε να «ανακαλύψουν» έναν ακόμα τρόπο να «συνομιλήσουν». Και τον βρήκαν. Οι ζωγραφιές στους βράχους των σπηλαίων δεν έπαιζαν μόνο διακοσμητικό ρόλο. Δεν ήταν μόνο μια ακόμα πηγή πληροφοριών για την καθημερινή τους ζωή, αλλά αποτελούσαν και μια δίοδο επικοινωνίας μεταξύ τους. Τα σχέδιά τους τα αντέγραφαν από τη φύση και τους νόμους της, καθώς την παρατηρούσαν. Δε χρησιμοποιούσαν γεωμετρικά σχήματα. Η φύση δεν είχε σχήματα. Σχεδίαζαν με γραμμές καμπύλες. Χρωμάτιζαν, εκμεταλλευόμενοι και πάλι τη μητέρα φύση. Τα χρώματα τα έβρισκαν από τα άνθη και τα φυτά. Για αυτό και χρησιμοποιούσαν γήινες αποχρώσεις.
Οι μαθητές της Γ΄ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία όσα διδάχτηκαν στην τάξη για τη ζωή του Προϊστορικού ανθρώπου, στο μάθημα της Ιστορίας, να τα εφαρμόσουν δημιουργώντας εκπληκτικές βραχογραφίες. Πάνω σε πέτρες «χάραξαν» με μολύβι τα σχέδια τους, τα χρωμάτισαν με …σκιές ματιών και πέρασαν το περίγραμμά τους με λεπτό μαύρο μαρκαδοράκι. Τα αποτελέσματα «των μικρών ζωγράφων των βράχων» ήταν πραγματικά εκπληκτικά! Η δραστηριότητα αυτή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Τα παιδιά μας χάρηκαν τη διαδικασία και για ακόμα μια φορά μας δικαίωσαν αποδεικνύοντας ότι, όταν θέλουν, μπορούν να κάνουν θαύματα!
Οι δάσκαλοι της Γ΄ Δημοτικού: Δημήτρης Κουτρουμπής, Μαρία Πουρνάρα, Αναστασία Βασιλείου, Παναγιώτης Ρήττας