Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού ασχολήθηκαν με την έννοια της Έρευνας τόσο σε θεωρητικό όσο και σε βιωματικό επίπεδο.
Στόχος του εγχειρήματος ήταν η ενημέρωση των μαθητών για το τι είναι έρευνα, δημοσκόπηση και γκάλοπ, για τους σκοπούς και τους λόγους διεξαγωγής τους, για τον τρόπο που διενεργούνται, για τις μεθόδους συλλογής των αποτελεσμάτων και τη σχεδίαση ραβδογράμματος και «πίτας».
Κάθε τμήμα της Δ’ Δημοτικού ανέλαβε ένα διαφορετικό κομμάτι της έρευνας, που περιείχε ερωτήματα όπως : Πώς επιλέγουν τα παιδιά να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους, ποιο είναι το δεκατιανό που επιλέγουν, ποιο είναι το αγαπημένο τους άθλημα – η αγαπημένη τους δραστηριότητα, ποιο ζώο θα επέλεγαν για κατοικίδιο.
Μικρές υποομάδες μαθητών και μαθητριών από κάθε τμήμα, αφού εκπαιδεύτηκαν στον τρόπο παρουσίασης και εισαγωγής της έρευνας στο κοινό που απευθύνονται, επισκέφθηκαν τα άλλα τμήματα της Δ’ Δημοτικού για τη διεξαγωγή της έρευνας.
Μετά τη συλλογή και τη συγκέντρωση των πληροφοριών ακολούθησε ο σχεδιασμός πινάκων και ραβδογραμμάτων στα τετράδιά τους, με την υποστήριξη των Δασκάλων τους, για την οπτικοποίηση των δεδομένων και διδάχτηκαν τον τρόπο μετατροπής των αποτελεσμάτων τους σε ποσοστά επί τοις εκατό, ως πρακτική της καθημερινής ζωής.
Με την υποστήριξη των Καθηγητών Πληροφορικής και σε συνεργασία μαζί τους οι μαθητές διδάχτηκαν για το πώς μπορούν να απεικονίσουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους με τη χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή μέσω του ειδικού προγράμματος – εργαλείου Excel.
«Οι μικροί ερευνητές» της Δ’ Δημοτικού έδειξαν ιδιαίτερο σθένος, ζήλο και ενθουσιασμό και συμμετείχαν στη δράση με τη σοβαρότητα που αρμόζει σε μια επίσημη έρευνα!